Prawidłowa pozycja do spania, czyli jaka?

pozycja do spania, jaka jest prawidłowa?

Ułożenie naszego ciała podczas snu w bardzo dużym stopniu wpływa na jakość i wygodę w trakcie odpoczynku. Układając się na materacu, musimy pamiętać, że nasz kręgosłup powinien być utrzymany w stabilnej pozycji, dzięki której nasze mięśnie poddane zostaną odpowiedniej regeneracji. Problemy ze snem często wynikają z przyjęcia nieprawidłowej pozycji do spania, podczas której ciało nie ma zapewnionego odpowiedniego podparcia. Warto skorzystać z porad specjalistów i dowiedzieć się, jaka jest prawidłowa pozycja do spania i zmienić swoje codzienne nawyki, aby zadbać o jeszcze lepszą jakość snu.

Spanie na brzuchu

Podczas spania na brzuchu doprowadzamy do dużego nacisku na dolne partie brzucha oraz płuca, przez co utrudniamy sobie swobodne oddychanie podczas snu. Doprowadzamy również do długotrwałego i nienaturalnego skrzywienia karku i szyi, przez co mięśnie w górnych partiach ciała muszą być ciągle napięte. Wielogodzinne utrzymywanie takiej pozycji może przełożyć się na poranne bóle głowy, szyi, uszu, jak również niedotlenienie, przez które będziemy rano odczuwać zmęczenie. Przełoży się na zdecydowanie niższą wydajność podczas całego dnia.

Spanie na plecach

Leżąc na plecach, doprowadzamy do odciążenia kręgosłupa, karku oraz mięśni. Głowa jest lekko uniesiona, dzięki czemu możemy swobodnie oddychać, a krew w naszym ciele krąży swobodnie. Podczas spania na plecach zapomnimy o porannym drętwieniu kończyn. Nasze mięśnie ulegną rozluźnieniu, co przełoży się na pełną regenerację ciała po całym dniu pracy.

Spanie na boku

Spanie na boku jest również zalecaną pozycją podczas snu. W celu utrzymania kręgosłupa w prostej pozycji należy między kolana włożyć cienką poduszkę. Również lekkie podkurczenie nóg wpłynie pozytywnie na rozluźnienie mięśni. Takie ułożenie w trakcie snu przełoży się na odpowiednią regenerację i odprężenie ciała, dzięki czemu rano wstaniemy wypoczęci i zrelaksowani. Należy jednak pamiętać, że długotrwałe leżenie na jednym bądź drugim boku przełoży się na nadmierny ucisk na wątrobę i serce.

Pozycja, w jakiej zasypiamy na ogromny wpływ na nasze ciało i organizm. Wygodny i komfortowy sen to zarówno odpowiednio dobrany materac do spania, jak i pozycja, którą przyjmujemy podczas snu. Niewielka zmiana nawyków może przynieść ogromne korzyści w postaci lepszego samopoczucia i uniknięcia poważnych schorzeń wynikających z niewłaściwej pozycji podczas snu.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *